De Rooi Pannen

hey iedereen,

voor het eerst een persoonlijk stukje ‘aahh’                                                                                   laatst ben ik met een vriendin van school ‘theresa’ naar de scholen beurs gegaan in Ahoy. ik ging er eigenlijk heen zodat ik vrij van school zou zijn. maar dat verliep toch net wat anders dan dat ik dacht. eenmaal daar binnen liepen we langs wat kramen en wat info blaadjes gepakt. tot er een man bij een kraam stond dat over recreatie en toerisme ging. aangezien ik het heel leuk vind om met kinderen te werken en al oppas sinds ik 12 ben. toen ik die man sprak werd ik heel blij. en met stage lopen in het buitenland klinkt al helemaal leuk! aangezien ik al roep sinds me 13e denk ik om naar het buitenland te gaan (mag je onder verstaan Australië) leek mij dit DE opleiding die ik wou doen. ik zou dan op een camping kunnen werken als animatie en dingen organiseren voor de kinderen. ik heb toen een folder mee gekregen van de school, en thuis gelijk aan mijn ouders laten zien. nou hun vonden het ook een hele leuke opleiding. ook bij mij passend. nou eenmaal naar de open dag geweest en gelijk aangemeld voor de school. een Digitaal Doorstroom formulier ingevuld. en een open les middag bezocht. nou ik kan mijn lach niet van mijn gezicht houden aangezien ik het een hele leuke school vind. toen ik uitgenodigd werd om een ‘toets’ te maken waarvan ik vragen moet gaan beantwoorden die over mezelf gaan en wat inzicht vragen over rekenen taal en die dingetjes. nou dat heb ik gemaakt. maar dat is niet heel erg positief uitgevallen blijkbaar. want hoe eerlijker je bent word gewoon tegen je gebruikt. aangezien ik uit Delft kom en die school in Breda zit vonden ze dat een goeie reden om me niet aan te nemen na het intake gesprek. ik kon wel janken! want hoe kut is het om niet aangenomen te worden op een school die je echt heel erg leuk lijkt. en je ziet gelijk heel je toekomst in duigen vallen.

en nu?

goeie vraag….  wat ik nu ga doen ik heb nog werkelijk geen idee. misschien de kant zorg en welzijn. en daarna toch iets met kinderwerk. ik bedoel waarom zou dat onmogelijk zijn? als je echt iets wilt dan kan je dat voor elkaar krijgen. dusja…. ik heb nog werkelijk geen idee

Plaats een reactie